Friday, December 19, 2008

Anak Kedua Cikgu Mat Pedu


Fauzi @ G adalah anak Cikgu Mat Pedu yang kedua. Dia petah bercakap dan berhujah tanpa kira tajuk apapun. Kata orang sekarang mempunyai tahap kecerdasan verbal linguistik yang tinggi. Semasa bersekolah nampaknya dia seorang yang serba boleh. Dia pernah mewakili Sek Men Dato Syed Ahmad Kuala Nerang dalam bidang sukan dan olahraga. Pernah mewakili sekolah dalam bola sepak dan larian 100m dan relay 4x100m. Agak cukup hebat kerana boleh pula mewakili daerah Pdg Terap ke peringkat negeri.
Bukan setakad bersukan, Fauzi juga aktif dalam bidang kesenian dan kebudayaan. Dia mewakili sekolah dan belia daerah utk mempersembahkan tarian kepada pembesar negeri Kedah yang melawat daerah Padang Terap. Juru latihnya ialah Cikgu Abu. Dia juga gemar bermain alat muzik seperti gitar dan dia akan suruh adiknya pukul tong sebagai drum. Lagu... O bloody.. o.. bladaaa..oo.
Sebelum berkhidmat sebagai pendidik di KSAH pada hari, Fauzi pernah menjawat jawatan sebagai kerani sekolah di SK Wan Abdul Samad Pokok Sena selama hampir 2 tahun sebelum melanjutkan pengajian ke Maktab Perguruan Jalan Northam, P.Pinang. Atas kegigihan dan kerajinannya dia terus belajar dan memperolehi ijazah sarjana muda dan sarjana di UUM.
Hasil perkahwinan dengan Faridah Taib, mereka dianugerah 3 orang cahaya mata, Mohd Adi Faiz (sedang melanjutkan pengajian diUUM), Mohd Zakuan Affandi (sedang melanjutkan pengajian di Russia) dan puteri bongsunya Aida Saleha...... (Ada banyak lagi cerita mengenai Fauzi)

No comments:

Post a Comment