Tuesday, December 16, 2008

Anak Sulung Cikgu Mat Pedu

Anak sulung Cikgu Mat Pedu bernama Faisol @ Abdul Rahman. Dia ada dua nama kerana masalah semasa persekolahan. Nama Abdul Rahman itu diambil daripada nama anak Pak Su Mat Padang Stol, Pedu (sepupunya) dan terus digunakan sehingga sekarang. Rakan-rakannya sekarang lebih mengenali Rahman berbanding Faisol manakala keluarga dan rakan di Pedu lebih kenal nama Pisol.
Pisol pernah menjadi penjawat awam iaitu kerani sekolah, kerani di Jabatan Perangkaan KL dan ketua kerani di Pejabat Akauntan Negara cawangan Kedah. Dia kemudian meletak jawatan dan menceburi bidang kontraktor binaan dengan menubuhkan Syarikat Pedu Enterprise sehingga sekarang.
Abdul Rahman (Haji) telah mendirikan rumah tangga dengan Khatijah Lazim atau 'Hatiah' gadis Sungai Baru Gunung Alor Setar. Mereka telah dikurniakan empat cahaya mata, tiga perempuan dan seorang lelaki. Bermula dengan Firzah@Fauziah, Firdiana, Firdaus dan yang bongsu Firzatul Iffah.
Setakad hari ini mereka telah dikurniakan empat orang cucu iaitu dua puteri dan dua putera hasil perkahwinan dua orang anaknya ialah Firdiana dan Fidaus.

No comments:

Post a Comment